Ieuw je hebt het gewoon met een homo gedaan!

Goede vrijdag was voor mij alweer de laatste lesdag van dit schooljaar. Vanzelfsprekend moest dat eens even flink gevierd worden. Dat ik nog twee weken vol tentamens voor de boeg had vergat ik voor het gemak even en met een zooitje trouwe vriendinnen begaf ik me richting Bar Broker. Broker was zoals altijd een en al gezelligheid maar helaas ging de muziek al uit om 3. Omdat mijn topteam en ik nog lang niet uitgedanst waren, pakten we de fietsjes en zetten we de tocht in naar, ja wel, het Leidseplein. Je weet hoe die dingen gaan, wie er na drieën op Leidse rondloopt, eindigt bij De Kleine.

Zodoende waggelden we goedgezind De Cooldown in. Binnen drie seconden krijg ik een champagne glas in mijn handen gedrukt en voor ik het weet staan we met z'n allen heerlijk mee te blèren met al mijn favoriete Hollandse kroeg nummers. Mijn vriendinnetje haalt nog een rondje vodka-lime, maar ik kan de mijne al niet meer dragen gezien ik inmiddels in beide handen een glas champagne heb. Waar die ook alweer precies vandaag komen, is mij op dit punt eigenlijk ook een raadsel maar hey, het drinkt wel lekker weg.

Tijdens een onbewaakt moment word ik ineens aangesproken door een knappe gozer. Hij vertelt me dat ik lang ben, voor mij niks nieuws natuurlijk maar ik word er toch zeker één keer per dag aan herinnert door vreemden, goede vrienden en oude bekenden. Ik laat de knapperd rustig zijn gang gaan terwijl hij me probeert in te palmen met zijn complimentjes en flatteuze woorden. Ik deel mijn champagne met hem, dans met hem, zing met hem, haal shotjes met hem en, oopsie, tong met hem.

Waar mijn vriendinnetjes normaal vrij kritisch zijn over al mijn mannelijke aanwinsten, wordt dit exemplaar zonder wikken of wegen goedgekeurd. Met vriendinnetjes én met mijn knappie hobbel ik naar buiten. We lopen naar de fietsen als Mr. knappe kop aan me vraagt of hij even zal meefietsen. Ik draai me naar hem toe om hem te vertellen dat dat me een heel goed idee lijkt. Terwijl ik tegen hem praat, realiseer ik me ineens dat zijn jeans wel erg skinny zijn en zijn jas er heel fashionable uitziet.

Tijdens de fietstocht krijg ik de verklaring voor zijn kleding keuze te horen; meneertje zit in de fashion business. Hij vertelt vol passie over zijn eigen winkels en wijst me er zelfs eentje aan op weg naar huis. Hij wordt nog enthousiaster als hij vertelt dat hij de vaste stylist van Martin Garrix is. Nou ben ik nooit zo onder de indruk van "hey hoi ik ken allemaal bekende mensen"-praat, maar voor deze keer zie ik het even door de vingers gezien deze opschepperij uit de mond van een knapperd komt.

Als we bij mijn voordeur aankomen, stelt hij voor om een kopje thee te drinken "zonder bijbedoelingen". Waarom mannen altijd liegen, weet ik nog steeds niet maar goed, daar hebben we het een andere keer nog wel eens over.

Zodra ik mijn jas uit doe, zegt hij ineens: "hey, dat jurkje is van Samsoe & Samsoe toch?" Hij heeft het volledig bij het rechte eind, mijn jurkje is inderdaad van Samsoe & Samsoe. Hij lijkt ineens helemaal de smaak te pakken gekregen te hebben en begint mij uit te horen over waar ik winkel, welke merken ik draag, wie ik volg op insta, welke blogs ik lees en waar ik mijn fashion inspiratie vandaan haal. Nou hou ik natuurlijk wel van mooie kleding, wie niet, maar ik ben totaal geen fashionista. Ik volg zero kleding blogs, ben totaal niet merk-bewust en shop überhaupt niet zo veel.

Ik weet dat je geen vooroordelen mag hebben, maar het menselijk brein werkt nou een maal zo dat we graag dingen in hokjes stoppen. Of het nou zijn kleding is, zijn manier van praten, de vragen die hij stelt of een combi daarvan; iets geeft me het idee dat mijn knappe man zelf misschien ook van knappe mannen houdt. Gek genoeg doet dat me verder eigenlijk weinig.

Toen ik dit alles op school aan een vriendinnetje vertelde, riep ze vol ongeloof: "Ieuw je hebt het gewoon met een homo gedaan!" Nu ik erover nadenk begrijp ik wel enigszins waar die reactie vandaan kwam maar op dat moment was ik even compleet in de war. Of mijn aanwinst homo of wellicht bi is, weten we niet eens zeker. Maar zelfs als hij normaalgesproken meer geïnteresseerd is in mannen, wat maakt dat dan eigelijk uit. Dat geeft aan dat hij hoogstwaarschijnlijk niet verliefd op me is, maar dat zal me een worst wezen want ik ben toch zeker ook niet ineens verliefd op hem.

Ik heb inmiddels al meermaals bewezen dat er helemaal geen liefde nodig is voor een avondje frunniken, friemelen, voelen en vrijen. Waarom zou het dan onmogelijk zijn om seks te hebben met iemand van het geslacht waar je voorkeur meestal niet ligt. Ik hou bijvoorbeeld erg van lange mannen, maar kleine mannen kunnen uiteindelijk ook mijn interesse wekken als zo iets anders hebben waarmee ze me kunnen charmeren. Zou het dan niet ook gewoon mogelijk moeten zijn dat mijn knapperd in theorie meestal op mannen valt, maar dat ik hem ondanks mijn tweede X chromosoom met iets anders hem weten in te palmen?

Reacties

Een reactie posten